Inspektor Ochrony Danych

Zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, s. 1; z późn. zm.), zwanego dalej "RODO" w Kancelarii Sejmu został wyznaczony:

  • Inspektor Ochrony Danych - Krzysztof Woś
  • Zastępca Inspektora Ochrony Danych - Ewa Talacha.


Do Inspektora Ochrony Danych w Kancelarii Sejmu należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez Kancelarię Sejmu, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, czy sprzeciwu na ich przetwarzanie

 

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych

korespondencyjnie:

Inspektor Ochrony Danych
Kancelaria Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa

e-mail:   iod@sejm.gov.pl


INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH

Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych będzie Kancelaria Sejmu.

Inspektor ochrony danych

Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Krzysztof Woś.

Można się z nim kontaktować poprzez :

  • korespondencyjnie: Inspektor Ochrony Danych Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa,
  • iod@sejm.gov.pl

Do IOD w Kancelarii Sejmu należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez Kancelarię Sejmu, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.

Cele i podstawy przetwarzania

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO1) oraz wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami do których mogą być przekazane Państwa dane osobowych będą organy właściwe do załatwienia wniosku na mocy przepisów prawa, którym Kancelaria Sejmu Państwa wniosek przekazała oraz inni odbiorcy upoważnieni na podstawie przepisów prawa.

Okres przechowywania danych

Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe:

  • do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane
  • w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami dotyczącymi niezrealizowania praw osób, których dane osobowe dotyczą, przez okres retencji przewidziany dla korespondencji, który wynosi dziesięć lat, a po upływie okresu przechowywania podlegać będą ekspertyzie archiwalnej
  • w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r. poz. 553, z późn. zm.) - przez czas określony w tych przepisach.

Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługuje Państwu:

  • prawo dostępu do treści swoich danych osobowych;
  • prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
  • w zakresie wynikającym z przepisów prawa prawo do usunięcia jak również prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
  • prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  • Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Państwa zdaniem, przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.

Polityka prywatności

Zasady dotyczące przetwarzania danych w serwisach WWW Kancelarii Sejmu zostały określone w naszej Polityce Prywatności http://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/page.xsp/polityka_prywatnosci


Informacja w sprawie wstępu do budynków i na tereny będące w zarządzie Kancelarii Sejmu

Klauzula informacyjna dla użytkowników serwisów społecznościowych Kancelarii Sejmu

 

1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, s. 1; z późn. zm.) - nazywanego dalej "RODO"