Deklaracja dostępności

Kancelaria Sejmu zobowiązuje się zapewniać dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.sejm.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej pod w/w adresem: 1994.

Data publikacji strony internetowej w obecnej wersji: 2011-10-30.

Strona jest na bieżąco rozbudowywana i modernizowana.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

W szczególności:

  • Jest wyposażona w przyciski umożliwiające dostosowanie wielkości wyświetlanego tekstu i odstępów między wierszami oraz kolorów tła i czcionki napisów.
  • Struktura nagłówków została ujednolicona.
  • Stosowany kod html został przejrzany i zoptymalizowany.
  • Transmisje bezpośrednie i archiwalne z posiedzeń Sejmu zawierają transkrypcję na polski język migowy.
  • Wybrane nagrania archiwalne z posiedzeń komisji sejmowych oraz innych wydarzeń mających miejsce w budynkach Sejmu są udostępniane wraz z wyświetlaną równolegle tekstową postacią wypowiedzi. Ta funkcjonalność jest obecnie intensywnie testowana i po zakończeniu testów będzie sukcesywnie uruchamiana dla wszystkich prowadzonych transmisji.
  • Została przygotowana możliwość definiowania opisu alternatywnego dla prezentowanych w serwisie fotografii. Te z nich, które nie są obrazami powtarzalnymi (na przykład: sala posiedzeń, posiedzenie Sejmu, posiedzenie komisji sejmowej) mogą być o taki opis uzupełniane.

Niedostępne elementy i treści

 
  • Część materiałów filmowych - nagrania posiedzeń komisji sejmowych - nie zawiera transkrypcji na polski język migowy ani napisów. Ale dla wszystkich posiedzeń jest sporządzony i opublikowany tekstowy zapis stenograficzny, co pozwala na dokładne zapoznanie się z ich przebiegiem.
  • Obecny serwis www.sejm.gov.pl jest trzecim od ponad 27 lat jego wydaniem, zawiera dokumenty wytwarzane od roku 1989, na długo przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Stąd wynika ich niepełne dostosowanie do współczesnych standardów.

Aplikacje mobilne

Kancelaria Sejmu nie utrzymuje i nie rozwija aplikacji mobilnych, dostępnych dla użytkowników zewnętrznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2022-03-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-31.

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Jeżeli na tej stronie internetowej napotkaliście Państwo problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej, prosimy o zgłoszenie tego do sekretariatu Biura Komunikacji Społecznej.

Zgłoszenia można dokonać poprzez:

formularz kontaktowy: https://sejm.gov.pl/sejm10.nsf/contact.xsp
mailowo: dostepnosc@sejm.gov.pl lub telefonicznie: +48 22
694-18-19.

W zgłoszeniu należy podać:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • pełny adres strony internetowej, na której występuje sygnalizowany problem;
  • szczegółowy opis problemu oraz postulowany sposób jego rozwiązania.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, z 04.05.2016 r., s.1) - zwanego dalej "RODO" , Kancelaria Sejmu przedstawia poniższe informacje:

  • administratorem danych osobowych jest Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa;
  • kontakt z Inspektorem Danych Osobowych: korespondencyjnie - Inspektor ochrony danych Kancelarii Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa; e-mail - iod@sejm.gov.pl;
  • podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uzyskania żądanych informacji oraz podjęcia przez Kancelarię Sejmu stosownych działań;
  • dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu obsługi wniosków i skarg związanych z dostępnością w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i mogą być udostępniane innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
  • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania oraz przez czas określony w przepisach o archiwizacji;
  • każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do sprostowania swoich danych osobowych, w zakresie wynikającym z przepisów - prawo do usunięcia swoich danych osobowych, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania;
  • każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli jej zdaniem, przetwarzanie danych osobowych - narusza przepisy prawa.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na Państwa zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Państwa błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub żądanych treści, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą zadowalające, możecie Państwo złożyć skargę. W szczególności taką skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

W zarządzie Kancelarii Sejmu znajduje się 19 budynków (A, B, CD, E, F, G, H, I, J, K, L, Ł, M, N, O, P, R, S, T, U). Budynek R (garaż) i budynek O (stacja zasilania), jako budynki techniczne nie podlegają analizie na podstawie art. 6 ust. 1 b Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Analizie nie podlega również budynek L, ponieważ nie służy obsłudze klientów oraz znajdują się w nim pomieszczenia techniczne.

Budynki użytkowane przez Kancelarię Sejmu położone są w trzech lokalizacjach, obejmujących:

  1. Zabytkowy kompleks budynków sejmowych przy ul. Wiejskiej 4/6/8 (budynki A, B, CD, E, F, H, I, J, K, Ł, N i S), budynek przy ul. Wiejskiej 1 (budynek U) oraz część budynku przy ul. Frascati 2 (budynek P). Budynki te tworzą funkcjonalnie jeden kompleks i znajdują się blisko siebie.
  2. Budynek przy ul. Ludnej 4 A (budynek T).
  3. Budynek przy ul. Zagórnej 3 (budynek M).

Ad 1. Budynki A, B, CD, E, F, G, H, I, J, K, Ł, N i S kompleksu budynków sejmowych

Lokalizacja

  • Budynki A, B, CD, E, F, H, I, J, K, Ł, N i S Kancelarii Sejmu będące w trwałym zarządzie znajdują się przy ul. Wiejskiej 4/6/8 w Warszawie, w zabytkowym kompleksie budynków sejmowych.
  • Wejściem głównym do budynku A jest wejście "BII".
  • Wejściem głównym do budynku B jest wejście "BII".
  • Wejściem głównym do budynku CD jest wejście "CI".
  • Wejściem głównym do budynku E jest wejście "EI".
  • Wejściem głównym do budynku F jest wejście "FI".
  • Wejściem głównym do budynku G jest wejście "GI".
  • Wejściem głównym do budynku H jest wejście "HI".
  • Wejściem głównym do budynku I jest wejście "II".
  • Wejściem głównym do budynku J jest wejście "JI".
  • Wejściem głównym do budynku K jest wejście "KV".
  • Wejściem głównym do budynku Ł jest wejście "ŁI".
  • Wejściem głównym do budynku N jest wejście "NI".
  • Wejściem głównym do budynku S jest wejście "SI".
  • Budynek U Kancelarii Sejmu znajduje się przy ul. Wiejskiej 1. Wejściem głównym do budynku jest wejście UI. Budynek jest połączony przejściem z budynkiem K.
  • Budynek P będący we współzarządzie Kancelarii Sejmu (część 3 piętra oraz piętro 4 i 5) znajduje się przy ul. Frascati 2. Wejściem głównym do budynku jest wejście "C" od ul. Senackiej. Budynek jest połączony przejściem z budynkiem Kancelarii Prezydenta RP.
  • Mapa rozmieszczenia budynków w kompleksie budynków sejmowych znajduje się przy dziale przepustek Straży Marszałkowskiej przy ul. Wiejskiej 6/8 w Warszawie.

Dojazd środkami transportu publicznego

Najbliżej zlokalizowane przystanki środków transportu publicznego:

  • Wiejska 01: autobusy linii 107, 159;
  • Wiejska 02: autobusy linii 107, 159;
  • pl. Trzech Krzyży 02: autobusy linii 116, 180, 195, 222, 503, E-2;
  • pl. Trzech Krzyży 03: autobusy linii 116, 118, 166, 180, 195, 222, 503, E-2;
  • pl. Trzech Krzyży 04: autobusy linii 108, 109, 118, 127, 166, 171, 518;
  • pl. Trzech Krzyży 06: autobus linii 108;
  • pl. Trzech Krzyży 07: autobus linii 518;
  • pl. Trzech Krzyży 08: autobus linii 195;
  • pl. Trzech Krzyży 10: autobusy linii 109, 116, 127, 171;

Dostępność wejścia, wind, schodów, pomieszczeń, wjazdu na teren i przechodzenie przez obszary kontroli

  • Dokumenty uprawniające do wejścia i wjazdu na teren budynku wydaje Straż Marszałkowska. Dział przepustek Straży Marszałkowskiej znajduje się przy ul. Wiejskiej 4/6/8 w Warszawie.
  • Każdy z budynków kompleksu parlamentarnego posiada:
    • Wejścia do budynków dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Osoby wchodzące do budynków poddaje się kontroli bezpieczeństwa.
    • Pochylnię przy wejściu głównym.
    • Windy ze znakami wyczuwalnymi dotykiem, do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
    • Toalety dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
    • Schody na wszystkie kondygnacje budynków.
    • Przestrzenie komunikacyjne wolne od barier pionowych i poziomych.
    • Możliwość ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami lub uratowania ich w inny sposób.

Dostępność parkingu

Na terenie kompleksu budynków sejmowych wydzielone są trzy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (należy legitymować się dokumentem uprawniającym do wjazdu na teren kompleksu budynków sejmowych).

Wstęp z psem asystującym

Istnieje możliwość wstępu do budynków razem z psem asystującym.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Po wcześniejszym zgłoszeniu (do 3 dni roboczych) takiej potrzeby Kancelaria Senatu może w wybranych przypadkach zapewnić obecność tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Ad 2. Budynek przy ul. Ludnej 4 A (budynek T)

Lokalizacja

  • Budynek będący w trwałym zarządzie Kancelarii Sejmu znajduje się przy ul. Ludnej 4 A w Warszawie.
  • Wejściem głównym do budynku jest wejście "TI" od ul. Ludnej.

Dojazd środkami transportu publicznego

Najbliżej zlokalizowane przystanki środków transportu publicznego:

  • Ludna (Solec 01): autobusy linii 118, 127, 166;
  • Ludna (Solec 02): autobusy linii 118, 127, 166;
  • Wejściem głównym do budynku jest wejście "TI" od ul. Ludnej.

Dostępność wejścia, wind, schodów, wjazdu na teren i przechodzenie przez obszary kontroli

  • Dokumenty uprawniające do wejścia i wjazdu na teren budynku wydaje Straż Marszałkowska. Dział przepustek Straży Marszałkowskiej znajduje się przy ul. Wiejskiej 2/4/6 w Warszawie.
  • Wejście do budynku dostosowane jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Osoby wchodzące do budynków poddaje się kontroli bezpieczeństwa.
  • Pochylnia przy wejściu głównym.
  • Winda ze znakami wyczuwalnymi dotykiem, do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Platforma transportowa do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Toalety dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Schody na wszystkie kondygnacje budynków.
  • Przestrzenie komunikacyjne wolne od barier pionowych i poziomych.
  • Istnieje możliwość ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami lub uratowania ich w inny sposób.

Dostępność parkingu

Na terenie wokół budynku wydzielone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych (należy legitymować się dokumentem uprawniającym do wjazdu na teren kompleksu budynków sejmowych).

Wstęp z psem asystującym

Istnieje możliwość wstępu do budynku razem z psem asystującym.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Po wcześniejszym zgłoszeniu (do 3 dni roboczych) takiej potrzeby Kancelaria Sejmu może w wybranych przypadkach zapewnić obecność tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Ad 3. Budynek przy ul. Zagórnej 3 (budynek M)

Lokalizacja

  • Budynek będący w trwałym zarządzie Kancelarii Sejmu znajduje się przy ul. Zagórnej 3 w Warszawie.
  • Wejściem głównym do budynku jest wejście "MI" od ul. Zagórnej.

Dojazd środkami transportu publicznego

Najbliżej zlokalizowane przystanki środków transportu publicznego:

  • Górnośląska 01: autobusy linii 109, 171;
  • Górnośląska 52: autobusy linii 109, 171;
  • Solec, Pomnik Sapera 01: autobus linii 185;

Dostępność wejścia, wind, schodów, parkingu, wjazdu na teren i przechodzenie przez obszary kontroli

  • Dokumenty uprawniające do wejścia i wjazdu na teren budynku wydaje Straż Marszałkowska. Dział przepustek Straży Marszałkowskiej znajduje się przy ul. Wiejskiej 4/6/8 w Warszawie.
  • Wejście do budynku dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Osoby wchodzące do budynków poddaje się kontroli bezpieczeństwa.
  • Pochylnia przy wejściu głównym.
  • Platforma transportowa do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Toalety dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Schody na wszystkie kondygnacje budynków.
  • Przestrzenie komunikacyjne wolne od barier pionowych i poziomych.
  • Istnieje możliwość ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami lub uratowania ich w inny sposób.

Wstęp z psem asystującym

Istnieje możliwość wstępu do budynku razem z psem asystującym.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Po wcześniejszym zgłoszeniu (do 3 dni roboczych) takiej potrzeby Kancelaria Senatu może w wybranych przypadkach zapewnić obecność tłumacza języka migowego na miejscu lub online.