STRAŻ MARSZAŁKOWSKA
PROWADZI NABÓR KANDYDATÓW DO SŁUŻBY
Nabór prowadzony jest na podstawie ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej (Dz.U. z 2022 r. poz. 1727, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w Straży Marszałkowskiej (Dz. U. poz. 1170) i ma charakter konkursowy.
Służbę w Straży Marszałkowskiej może pełnić osoba:
-
posiadająca wyłącznie obywatelstwo polskie;
-
korzystająca z pełni praw publicznych;
-
posiadająca co najmniej wykształcenie średnie;
-
która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
-
ciesząca się nieposzlakowaną opinią;
-
dająca rękojmie zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych;
-
posiadająca zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacji uzbrojonej i gotowa podporządkować się dyscyplinie służbowej;
-
mająca uregulowany stosunek do służby wojskowej;
-
która nie pełniła służby, nie pracowała i nie była współpracownikiem organów bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 1633).
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje:
-
przyjęcie kwestionariusza osobowego kandydata do służby, a także dokumentów stwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu;
-
przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem;
-
ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby – dokonuje komisja lekarska podległa ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398);
-
przeprowadzenie testu sprawności fizycznej kandydata;
-
sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby - dokonuje się w ramach postępowania kwalifikacyjnego, niezwłocznie po rozpoczęciu postępowania, poprzez analizę złożonych dokumentów i danych zawartych w zbiorach prowadzonych przez organy władzy publicznej;
-
przeprowadzenie postępowania sprawdzającego określonego w przepisach o ochronie informacji niejawnych w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych wymaganego na określonym stanowisku służbowym.
Wymagane dokumenty:
-
kwestionariusz osobowy kandydata do służby wypełniony i podpisany (załącznik do pobrania);
-
kopie dokumentów stwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe – oryginały kandydat przedkłada do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
-
kopie świadectwa pracy lub służby z poprzednich miejsc zatrudnienia i służby – oryginały kandydat przedkłada do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej;
-
kopia książeczki wojskowej zawierająca stronę: ze zdjęciem, informującą o posiadanej kategorii zdrowia i o stosunku do powszechnego obowiązku obrony – książeczkę kandydat przedkłada do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Pliki do pobrania
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w Straży Marszałkowskiej (Dz. U. poz. 1170),
Kwestionariusz osobowy kandydata do służby w Straży Marszałkowskiej.
Komplet dokumentów należy przesłać na adres:
KOMENDANT STRAŻY MARSZAŁKOWSKIEJ
ul. Wiejska 4/6/8; 00-902 Warszawa
Informacje telefoniczne w zakresie postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać pod numerem:
(22) 694 19 75, (22) 694 14 85 oraz (22) 694 10 58.
Klauzula informacyjna dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Straży Marszałkowskiej:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2), zwanego dalej „RODO”, informuje:
-
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa;
-
kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
-
korespondencyjny: Inspektor Ochrony Danych, Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa,
-
e-mail: iod@sejm.gov.pl;
-
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO i art. 18 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej (Dz.U. z 2022 r. poz. 1727, z późn. zm.) w celu realizacji postępowania kwalifikacyjnego do służby w Straży Marszałkowskiej;
-
podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne w celu wzięcia udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym do służby w Straży Marszałkowskiej;
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa;
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
-
10 lat w przypadku mianowania Pani/Pana do służby w Straży Marszałkowskiej,
-
2 lat w przypadku odmowy poddania się postępowaniu i odstąpienia od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego do służby w Straży Marszałkowskiej;
-
przysługuje Pani/Panu:
-
prawo dostępu do treści Pani/Pana danych osobowych oraz prawo ich sprostowania,
-
w zakresie wynikającym z przepisów prawa-prawo do usunięcia, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
-
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.