Przebieg prac przed skierowaniem projektu do Sejmu

Rządowy projekt ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce


projekt dotyczy zawiera przepisy ogólne, zmieniające, uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe zapewniające sprawne wejście w życie przepisów dotyczących systemu szkolnictwa wyższego i nauki


Ekspertyzy i opinie Biura Analiz Sejmowych

Posiedzenia komisji i podkomisji

  • 2018
  • 5 kwietnia 2018

    Projekt wpłynął do Sejmu - druk nr 2447

  • 13 kwietnia 2018

    Skierowano do I czytania na posiedzeniu Sejmu

  • 9 maja 2018

    I czytanie na posiedzeniu Sejmu

    Nr posiedzenia: 62

    Skierowano do: Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży

    • Praca w komisjach po I czytaniu

    • 30 maja 2018

      Sprawozdanie komisji druk nr 2564

      Sprawozdawca: Ewa Tomaszewska

      Wnioski mniejszości: 2

      Wniosek komisji: załączony projekt ustawy

  • 14 czerwca 2018

    II czytanie na posiedzeniu Sejmu

    Nr posiedzenia: 64

    Decyzja: skierowano ponownie do komisji w celu przedstawienia sprawozdania

    Skierowano do: Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży

    • Praca w komisjach po II czytaniu

    • 14 czerwca 2018

      Sprawozdanie komisji druk nr 2564-A

      Sprawozdawca: Ewa Tomaszewska

      Wniosek komisji: przyjąć część poprawek

  • 3 lipca 2018

    III czytanie na posiedzeniu Sejmu

    Nr posiedzenia: 66

    Głosowanie: całość projektu ustawy

    Wynik: 236 za, 195 przeciw, 2 wstrzymało się (głos. nr 160)

    Decyzja: uchwalono

    Komentarz: wnioski mniejszości, poprawki

  • 6 lipca 2018

    Ustawę przekazano Prezydentowi i Marszałkowi Senatu

  • 13 lipca 2018

    Stanowisko Senatu

    Nie wniósł poprawek

  • 23 lipca 2018

    Ustawę przekazano Prezydentowi do podpisu

  • 1 sierpnia 2018

    Prezydent podpisał ustawę

  • Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Tekst ustawy w formacie htmlTekst ustawy w formacie pdf

    Uchwalono na pos. nr 66 dnia 03-07-2018

    Dz.U. poz. 1669