projekt dotyczy podwyższenia opłaty paliwowej w celu zapewnienia dodatkowych wpływów Funduszu Kolejowego; równocześnie zaproponowano obniżenie stawek podatku akcyzowego od paliw silnikowych oraz przyjęto rozwiązanie polegające na corocznym transferze środków z Krajowego Funduszu Drogowego do Funduszu Kolejowego w wysokości 400 mln zł w latach 2015-2019
Posiedzenia komisji i podkomisji
Nr posiedzenia: 70
Skierowano do: Komisji Finansów Publicznych oraz Komisji Infrastruktury
Głosowanie: wniosek o odrzucenie projektu ustawy w pierwszym czytaniu
Wynik: 146 za, 254 przeciw, 39 wstrzymało się (głos. nr 21)
Sprawozdawca: Stanisław Żmijan
Wniosek komisji: załączony projekt ustawy
Nr posiedzenia: 74
Decyzja: niezwłocznie przystąpiono do III czytania
Głosowanie: całość projektu ustawy
Wynik: 261 za, 173 przeciw, 2 wstrzymało się (głos. nr 3)
Głosowanie: wniosek o odrzucenie projektu ustawy w całości
Wynik: 176 za, 259 przeciw, 1 wstrzymał się (głos. nr 2)
Decyzja: uchwalono
Tekst ustawy po III czytaniuTekst ustawy po III czytaniu w formacie pdf
Wniósł poprawki
Skierowano do: Komisji Finansów Publicznych dnia 10-10-2014 oraz Komisji Infrastruktury dnia 10-10-2014
Sprawozdawca: Monika Wielichowska
Wniosek komisji: przyjąć poprawkę
Nr posiedzenia: 78
Głosowanie: wniosek o odrzucenie poprawki Senatu
Wynik: 5 za, 289 przeciw, 128 wstrzymało się (głos. nr 33)
Decyzja: przyjęto poprawkę
Ustawa o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o podatku akcyzowym Tekst ustawy w formacie htmlTekst ustawy w formacie pdf
Uchwalono na pos. nr 78 dnia 23-10-2014
Dz.U. poz. 1559