Wizyta w gmachu Sejmu możliwa jest w zorganizowanych grupach po uprzedniej rezerwacji terminu w Internetowym Systemie Rezerwacji Wizyty w Sejmie. Zwiedzanie odbywa się w dni robocze w godzinach 9:00 - 15:00. Grupy mogą liczyć od 15 do 55 członków. W okresie roku szkolnego pierwszeństwo mają grupy szkolne. Zwiedzanie przez grupy ze szkół podstawowych z klas I-VI jest możliwe jedynie w okresie ferii i wakacji szkolnych.
Trasa zwiedzania rozpoczyna się w Centrum dla Zwiedzających (budynek S) i obejmuje przejście podziemnym korytarzem, gdzie prezentowana jest wystawa dotycząca sejmowania w okresie I Rzeczpospolitej, a także makieta współczesnego kompleksu budynków sejmowych, wizytę na galerii Sali Posiedzeń Sejmu oraz krótką prelekcję dotyczącą historii i współczesności polskiego parlamentaryzmu.
Ograniczenie zwiedzania
Ograniczenie zwiedzania budynków sejmowych może być spowodowane oficjalnymi wizytami państwowymi lub innymi wydarzeniami związanymi z pracą Sejmu i jego organów. Zastrzegamy sobie prawo do odwołania wcześniej zarezerwowanej wizyty z powodu zmiany terminarza obrad Sejmu lub trybu jego pracy np. uchwalenia tajności obrad.
Wykład i zwiedzanie trwają około 40 minut. Ze względu na potrzeby związane z pracami Sejmu czas zwiedzania i jego zakres może ulec zmianie.
Uwaga: ze względu na znaczną liczbę zwiedzających możemy nie być w stanie przyjąć grupy spóźnionej jak również takiej, która liczy więcej osób, niż zostało ustalone w rezerwacji (maksymalnie 55 osób). W przypadku spóźnienia opiekun grupy zobowiązany jest do telefonicznego poinformowania o tym fakcie pracowników Wszechnicy Sejmowej (022) 694 23 38.
Ze względów organizacyjnych prosimy o zaznaczenie podczas rezerwacji terminu właściwej opcji w przypadku grupy z osobami niepełnosprawnymi lub ze specjalnymi potrzebami. Odpowiednie przygotowanie zwiedzania możliwe jest jedynie po uprzednim zgłoszeniu tego podczas rezerwacji.
Rezerwacja wizyty
W celu zarezerwowania wizyty w Sejmie prosimy o skorzystanie z Internetowego Systemu Rezerwacji Wizyty w Sejmie.
PROCEDURA REZERWACJI GRUPOWEJ
-
W Internetowym Systemie Rezerwacji Wizyty w Sejmie należy wybrać dostępny termin: dzień i godzinę, podać adres e-mail oraz przeczytać i zaakceptować Regulamin zwiedzania.
-
System automatycznie odsyła na podany adres poczty elektronicznej wiadomość zwrotną z linkiem, którego kliknięcie otwiera formularz do wypełnienia. Po wpisaniu danych grupy należy je zatwierdzić przyciskiem "Akceptuj". Formularz należy wypełnić w ciągu 24 godzin, po tym czasie rezerwacja zostaje automatycznie anulowana.
-
W ciągu 3 kolejnych dni otrzymają Państwo pocztą elektroniczną odpowiedź administratora Internetowego Systemu Rezerwacji Wizyty w Sejmie akceptującą lub odrzucającą rezerwację.
-
Tydzień przed planowaną wizytą otrzymają Państwo wiadomość przypominającą o terminie wizyty.
W dniu zwiedzania opiekun grupy zgłasza się nie później niż 20 minut przed zarezerwowaną godziną do Działu Przepustek w celu dopełnienia formalności. Opiekun grupy przedstawia strażnikowi dwie imienne listy uczestników zwiedzania. Lista musi zawierać imię i nazwisko oraz numer PESEL dla wszystkich osób w grupie. Gotowy formularz znajduje się w załączniku.
Drodzy Goście pamiętajcie, że Sejm jest miejscem pracy, także wtedy gdy nie trwają obrady.
Prosimy też o dostosowanie ubioru i zachowania do rangi miejsca, które Państwo zwiedzają.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Sejmu. Pełna treść informacji dotyczących przetwarzania danych dostępna jest pod adresem: https://www.sejm.gov.pl/media10.nsf/files/MKOK-B9ECAF/$File/wstepKS.pdf